Klachtenregeling
Ondanks onze beste intenties kan er sprake van onvrede zijn. We bespreken de onvrede het liefst direct met je, zodat we het zo snel mogelijk oplossen. Jouw klacht kan bijdragen aan verbetering van onze hulp en zorg.
Vertrouwenspersoon
De jongeren in Gezinshuis Kroon kunnen ook een beroep doen op een vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk, dat betekent dat zij niet werkt bij Gezinshuis Kroon of bij een andere (jeugd)zorginstelling. De vertrouwenspersoon heeft geen oordeel over jouw klacht, gaat er niet over of jij gelijk hebt of niet, maar helpt jou bij het bespreekbaar maken of formuleren van jouw klacht.
Om de vertrouwenspersoon te spreken kun je contact opnemen met:
Zorgbelang Brabant-Zeeland
Naam: Saffira Korting
Mail: skortink@zorgbelang-brabant.nl
Tel.: 06-38676502 / 013-5942170
Klachtencommissie
Kom je er als jeugdige of iemand uit jouw netwerk met de gezinshuisouders niet uit, kun je de klacht laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie. Dat betekent dat de leden van de klachtencommissie niet werken voor of bij Gezinshuis Kroon. Hun taak is het behandelen van de klacht, een oordeel vormen binnen 6 weken en Gezinshuis Kroon adviseren over de afhandeling van de klacht.
Je kunt samen met de vertrouwenspersoon, maar ook zelfstandig een klacht indienen.
Je kunt dat doen bij het secretariaat:
OCKJ Brabant (Onafhankelijke Commissie Klacht en bezwaar Jeugdhulp, N-Brabant)
P/a: Irenestraat 51, 4811SB Breda
Mail: info@ockj-brabant.nl